EĞİTMEN ÖZGEÇMİŞİ

Prof. Dr. Fatih Gültekin, Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesini 1990 yılında bitirdikten sonra, Konya Numune Hastanesi’nde çalıştı. Bu dönemde Biyokimya doktorasını bitirdi. 1997 yılında Isparta’da bulunan Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalında Yardımcı Doçent, 2002 yılında ise Doçent oldu. 2007 yılında da Profesörlük unvanını aldı. Doçentlik yıllarında Fulbright bursu ile araştırmalar yapmak üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gitti. University of Texas Health Science Center at San Antonio'da melatonin hormonu ile ilgili araştırmalar yaptı ve gıda katkı maddeleriyle ilgili seminerler verdi. 2012 yılında Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) asli üyeliğine seçildi. 2015 yılında geçtiği Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesinde Tıp Fakültesi Kurucu Dekanlığı ve Rektör Yardımcılığı yaptı. 2017 yılında ise Sağlık Bilimleri Üniversitesine geçti. Halen aynı üniversitede Hamidiye Uluslararası Tıp Fakültesi Kurucu Dekanlığını yürütmektedir. Ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış ve kongrelerde sunulmuş, yüzün üzerinde çalışması vardır. Beslenme ve gıda katkı maddeleri özel ilgi alanı olup; Kaşığında Ne Var? Beslenme ve Gıda Seçme Kılavuzu ve A’dan Z’ye Gıda Katkı Maddeleri Fark Etmeden Yediklerimiz isimli 2 kitabı bulunmaktadır.

"Düşünce Becerileri kursu, temel düşünme becerilerimizin insanın biyolojik ve zihinsel yapısı üzerinden ele alındığı detaylı bir tarif. Düşünme ve Akıl Yürütme mekanizmasını anlamak hayatımız boyunca karşılaşacağımız sorun veya fırsatları değerlendirmede beceri geliştirmenin anahtarı olabilir."
KURS İLE İLGİLİ
Kurs Adı Sağlıklı Beslenme
Kurs Süresi 10 Hafta
Kurs Amacı Sağlıklı Beslenme kursunun amacı sağlıklı beslenmeyi öğrenmek ve yapılan beslenme hatalarını gidermektir. Bu amaca yönelik hazırlanmış derslerde; beslenmede sosyal medyanın olumsuz etkileri ele alınacaktır. Doğru beslenmenin sağlık açısından önemi ve sağlıklı öğünlerin nasıl planlanacağına dair fikirler sunulacaktır. Atıştırmanın en sağlıklı şekli ve doğal beslenmenin önemi vurgulanacaktır. Sık yapılan beslenme hatalarının giderilmesi, başarı – beslenme ilişkisinin anlaşılması ve beslenmede ve başarıda iradenin önemini ele alınacaktır.
Kurs Anahtar Kelime Beslenme, gıda katkı maddeleri, gıda, besin maddeleri, sağlık, irade, atıştırmalık, sosyal medya, öğün, başarı
DERS PLANI

Bu dersi bitiren öğrencinin bilgi kaynakları, kritik ve analitik düşünme, bilgi kaynaklarını doğru değerlendirme, beslenmeyle ilgili bilinmesi gereken temel hususları öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin beslenmenin anlamını, önemini, sağlıklı beslenmeyle önlenebilecek hastalıkları, beslenmenin anne karnında iken önemini ve gençlik dönemindeki beslenmenin ilerleyen yıllarda sağlığa etkisini öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin enerji nedir, nereden elde edilir, nasıl harcanır? bazal metabolizma, gıdalardaki enerji ve besin ögeleri, iyi bir kahvaltıda neler olmalı, neler olmamalı? öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin öğle yemeği nasıl olmalı, temel besin ögeleri ve besin grupları, karbonhidratlar, proteinler, vitamin ve mineralleri öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin akşam yemeği zamanı, akşam yemeği nasıl olmalı? hangi yağ tercih edilmeli? temel besin ögeleri ve besin grupları, karbonhidratlar, proteinler, vitamin ve mineralleri öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin atıştırmalıkların içeriği, atıştırmalık zamanı, açlığın önemi, sağlıklı atıştırmalıkları öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin doğal gıda ve önemi, gıda katkı maddeleri, gıda etiketlerinin değerlendirilmesini öğrenmesi beklenmektedir.

Bu dersi bitiren öğrencinin diyetin tanımı ve şekli, diyet – beden ilişkisi, ideal kilo, sık yapılan diyet hatalarını öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin sağlıklı besinler – hafıza/öğrenme ilişkisi, 4N kuralı, sağlıklı beslenme önerilerini öğrenmesi hedeflenir.

Bu dersi bitiren öğrencinin bedel ödeme farkındalığı, sağlıklı olmada iradenin rolü, maddi ve manevi başarılarda iradenin rolü, programlı hayatın önemi, irade - obezite ilişkisi, sağlık için iradenin kullanılmasını öğrenmesi hedeflenir.